#paksi bővítés



Miért intő jel a paksi bővítésnél, hogy egyre többször kell a hőség miatt letekerni Paks I-et?
 

Miért intő jel a paksi bővítésnél, hogy egyre többször kell a hőség miatt letekerni Paks I-et?

Megváltoztak a körülmények, és újra fel kellene mérni a bő évtizede kitalált paksi bővítés hatásait. Erre figyelmeztet a Magyar Mérnöki Kamara Környezetvédelmi Tagozatának alelnöke. A szakember azt mondja, nem a bővítés ellen van, viszont ahhoz, hogy megóvjuk a Duna élővilágát, és megmaradjon az ellátásbiztonság is, a jelenleginél nyíltabban és sokkal átgondoltabban, szakterületeket átívelően kellene végrehajtani a bővítést, egyesével számba véve minden régi és új kockázatot. Ehhez a meglévő blokkok üzemidejének bővítése adhat jó apropót.


És akkor a hodászi Bzmotnál csak a Ferencváros égett nagyobbat
 

És akkor a hodászi Bzmotnál csak a Ferencváros égett nagyobbat

Mellékvonalak bezárásáról döntött a MÁV jármű- és emberhiány miatt; kiderült, hogy a paksi szerződés módosításával Oroszország bármikor felfüggesztheti a hitelt; pénzügyileg is nehéz helyzetbe sodorta magát az FTC, ahogy kiesett a BL első selejtezőkörében. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.

hvg.hu hvg.hu





Szijjártó Péter tódított Paks II.-ről, olyanról is beszélt, amiről nem szabad tudnia
 

Szijjártó Péter tódított Paks II.-ről, olyanról is beszélt, amiről nem szabad tudnia

Az atomenergia-hivatal a nukleáris biztonsági szabályzatok felülvizsgálatát végzi, de ennek semmi köze a paksi bővítéshez vagy Szijjártó Péterhez – szemben azzal, amit Szijjártó Péter mondott. Az EU engedélyezte a szerződésmódosításokat, de azokat a kormány nem hozta nyilvánosságra. Az alapozás folytatódik, pedig a végleges létesítési engedély még mindig nincs meg, a német irányítástechnika pedig nem kapott exportengedélyt.








Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik
 

Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik

Százötven, a ‘60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk”, így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor” a Paks II. miatti német–magyar viszály részeként. Sőt, bejátszik Mészáros Lőrinc rosszkedve és a Budapest–Belgrád-projekt is.



Újabb akadályok tornyosulnak Paks II. előtt
 

Újabb akadályok tornyosulnak Paks II. előtt

Kiegészítéseket kért a nukleáris hatóság az atomerőmű biztonsági jelentéséhez. Ennek elfogadása nélkül szinte semmit nem ér a tavaly kiadott létesítési engedély. A szakértő szerint úgy tűnik, az oroszok nem képesek a magyar, így az uniós nukleáris előírásoknak megfelelő tervekkel előállni.

hvg.hu hvg.hu


Gulyás Gergely üres ígéretet tett a Paks II-ről
 

Gulyás Gergely üres ígéretet tett a Paks II-ről

Állítólag a paksi bővítés szerződéseinek fő paraméterei nem változnak – de minthogy ezek jórészt titkosak, ez ellenőrizhetetlen lesz, még ha a kormány ígéretéhez híven nyilvánosságra is hozza a módosításokat. A Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányinfón megerősítette, hogy a Roszatom hátrébb léphet a fővállalkozói szerepből.

hvg.hu hvg.hu